* علایمی حتمیّه و غیر حتمیّه برایظهور آن حضرت ذکر کرده اند. ولی اگر خبر دهند فردا ظهور می کند، هیچ استبعاد ندارد! لازمه این مطلب آن است که در بعضی علایم، بَداء صورت می گیرد و بعضی دیگر از علایمحتمی هم، مقارن با ظهور آن حضرت اتفاق می افتد.
* انتظار ظهور و فرج امام زمان (عج)، با اذیّت دوستان آن حضرت، سازگارنیست!
* مهمتر از دعا برای تعجیل فرج حضرتمهدی (عج)، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار حضرت تا ظهور اومی باشد.
* افسوس که همه برای برآورده شدنحاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند، و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعاییاز آنها دارد که برای تعجیل فَرَج او دعا کنند!
* قلبها از ایمان و نور معرفت خشکیده است. قلب آباد به ایمان و یاد خدا پیداکنید، تا برای شما امضا کنیم که امام زمان (عج) آن جاهست!
* اشخاصی را می خواهند که تنها برایآن حضرت باشند. کسانی منتظر فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرتباشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود!
* چه قدر بگوییم که حضرت صاحب (عج) در دل هر شیعه ای یک مسجددارد!
* هر کس که برای حاجتی به مکانمقدّسی مانند مسجد جمکران می رود، باید که اعظم حاجت نزد آن واسطه فیض، یعنی فرجِخود آن حضرت را از خدا بخواهد.
*حضرت غائب (عج) دارای بالاترین علوم است؛ و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. بااین همه، به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرّف شده، فرموده است: برای مندعا کنید!
* راه خلاص از گرفتاری ها،منحصر است به دعا کردن در خلوات برای فرج ولیّ عصر (عج)؛ نه دعای همیشگی و لقلقهزبان... بلکه دعای با خلوص و صدق نیّت و همراه با توبه
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
نظرات شما عزیزان: